Odgoj i obrazovanje izuzetno je važna djelatnost za razvoj i napredak svakoga društva. Domovi učenika su sastavni dio našeg odgojno-obrazovnog sustava. U procesu odgoja sudjeluju učenik i roditelji, dom i odgajatelji, škola i kompletna društvena zajednica. Svjesno ili nesvjesno svi sudionici utječu jedni na druge. Da bi se uspješno ostvarili ciljevi odgoja i obrazovanja u zajedničkom procesu je potrebna suradnja.
Osobito značajna i bitna pri tome je kvalitetna suradnja čimbenika učeničkog doma i roditelja. Ona započinje prilikom upisa učenika u dom - uvidom u dokumentaciju, razgovorom sa roditeljima i učenikom, ispunjavanjem anketnog upitnika što rezultira upoznavanjem odgajatelja sa psihosocijalnim okruženjem učenika i njegovim individualnim i zdravstvenim posebnostima i potrebama.
Potrebno je odmah utvrditi i dogovoriti način i učestalost suradnje radi zajedničkog praćenja i djelovanja. Uglavnom se ona realizira telefonskim razgovorom, osobnim dolaskom roditelja u dom na vlastitu inicijativu ili po službenom pozivu od strane doma te pismenim informiranjem o zapažanju odgajatelja u procesu odgoja i obrazovanja. Suradnja roditelja i odgajatelja mora biti otvorena, sa obostranim uvažavanjem, puna međusobnog povjerenja, prožeta usklađenim djelovanjem prema učeniku da bi se postigao zadani cilj odgojno-obrazovnog procesa. Pedagoški cilj je pri tome formulirati snažne, humane, samostalne i sposobne ljude koji se mogu uspješno nositi sa izazovima života i sredine u kojoj će se naći nakon boravka u učeničkom i obiteljskom domu.
Uključivanje roditelja u aktivno sudjelovanje praćenja rada i boravka učenika je nužno jer je to zajednički cilj, ali i odgovornost za uspjeh. Pri tome je potrebno znati razjasniti obveze, mogućnosti i sredstva navedenih čimbenika u zajedničkom i pojedinačnom djelovanju na učenika.
Poseban segment u izgradnji suradničkog odnosa odgajatelja i roditelja je povjerenje u zajedničke dobre namjere i iskrenost u proces suradnje i djelovanja. Usklađenost stavova, procjena te zahtjeva roditelja i odgajatelja je ključno za jači utjecaj na samog učenika.